Thursday, May 04, 2006

Monopol-spel

Barnen är just inne på att räkna pengar. De städar lekrummet varje vecka för att få veckopeng, säljer leksaksbilar på gatan och samlar pengar från tandfen. Så jag tänkte att de kanske skulle tycka om Monopol och gick och köpte barnversionen där man säljer lemonade. Och se det gjorde de! Så nu spelar vi bara Monopol, och till och med Oskar vet precis hur mycket pengar han har hela tiden. Det blev ett tufft spel med gråt och tandagnisslan för den som förlorade... Eftersom det visade sig att Monopol Jr. var lite väl enkelt, så köpte jag nu även riktiga Monopol. SpongeBob-versionen! Så istället för gator så handlas nu Plankton Lab, Bikini Bottom Water, Pineapples och Krusty Krabs. Jag hoppade över några regler och sen spelade vi. Mer strategi borde krävas för att vinna vuxenversionen trodde jag, så då borde väl jag vinna...? Men varför är det då så att jag för närvarande äger 10$ medan min 6-årige son har 1000$????

0 Comments:

Post a Comment

<< Home