Tuesday, January 17, 2006

Svenska studenter

Idag har jag hämtat två svenska studenter på flygplatsen. Jag har lyckats få hit dem som mina examensarbetare, och de ska hjälpa mig med min forskning. De har iallafall fixat en egen lägenhet, i ett av studentområdena här. Det är en vanlig studentlägenhet med två sovrum. Fast när vi kom in i den så insåg vi att det är viss kulturskillnad mellan USA och Sverige vad det gäller detta. Jag lovar, deras "dining area" är större än ett normalstort svenskt studentrum! Och den är i två plan, med sovrummen på ovanvåningen, ungefär som ett svenskt radhus. Kul för dem iallafall. Jag hjälpte dem lite med att hitta mat också, så nu har de både nachos och öl, så de överlever nog till imorgon (utan möbler, bara två luftmadrasser som de lånat av oss...).

0 Comments:

Post a Comment

<< Home