Friday, January 06, 2006

Roliga kommentarer

Idag är det +5 och regn så då får man glädjas åt allt man kan. Två roliga kommentarer har kommit från Oskar idag.

1. Oskar sitter vid datorn och spelar Battlefield 1942. Fråga mig inte varför en 5-åring spelar det spelet, men så är livet i vår familj. Iallafall:
Mamma: Kom nu så ska vi gå ut!
Oskar: Vänta lite, jag ska bara dö...
Två minuter senare:
Mamma: Är du inte död ännu?
Oskar: Nä, jag försöker men det går inte...
Till slut tar han upp en handgranat och spränger sig själv. Great, nu har vi en 5-årig självmordsbombare också...

2. Oskar cyklar, ser en polisbil. Försöker sig på en översättning av "Polis, polis. potatisgris...":
"Police, Police, mashed potatoes, go home and laga morsans spis".

Nu kanske ni undrar varför jag bara skriver om Oskar alltid. Det är bara det att allt konstigt som händer här hemma oftast har endast en gemensam nämnare: Oskar. Filip är inne i en sån här unik lugn och stabil period i sitt liv. Jag blir lika förvånad varje gång jag ber honom göra något, och han faktiskt gör det! Så därför blir det mycket Oskar...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home