Tuesday, January 31, 2006

Avanza IQ

Jag är sjuk... Mammor får inte vara sjuka så det är bara att stoppa i sig alvedon (eller Tylenol som det heter här).

Vi har lite pengar som står på räntelösa konton i Sverige, och nu när jag har tid har jag funderat på att skaffa en depå på Avanza och börja handla lite med fonder och aktier. Jag kunde inte registrera mig online pga min USA-adress så jag mailade dem och frågade: "Kan jag bli medlem fast jag är skriven i USA?". Svar från Oliver (vem nu han är?): "Är du amerikansk eller svensk medborgare?". Jag svarar: "Jag är svensk medborgare". Svar från Rickard (hur många jobbar där egentligen?): "Tyvärr, amerikanska medborgare kan inte öppna depå hos oss. " Ursäkta, förlåt... Om detta är ett tecken på medel-IQ för Avanzas medarbetare vet jag inte om jag vill ha depå hos dem.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home