Thursday, January 26, 2006

Näthandel och snö

ÄNTLIGEN är Oskar feberfri... Efter 5 dagar. Var hos doktorn igår, lite skillnad mot i Sverige. Ringde kl.8.05 (de öppnar 8), receptionisten svarar direkt, fick tid kl.9.30. Här är det kanonbra sjukvård om man bara har en försäkring. Annars har man bara rätt till akutvård och att förda barn.

Har dessutom gjort en bra sak idag, bytt ut mina PPM-fonder. Efter 6 år ligger jag på +5%, kändes inte som en vidare bra investering, fast en av fonderna låg på +110% så den behöll jag... Har nu bytt till nya fonder med mer häftiga namn som "Credit Suisse Equity fond". Innan hade jag fonder typ "Öhmans IT-fond", och dåligt gick dem också... Allt man kan göra över nätet är bra. Handlar böcker och bokar hotell, nu senast har jag beställt papperskopior av mina digitala foton, och köpt fonder i Sverige. Gissa om man blir beroende av bredband...

Snö var det ja. Här vill vi inte ha snö. Grannen berättade om för sex år sedan när det faktiskt kom riktigt mycket snö (typ 20 cm) som sedan låg kvar. Skolorna var stängda i 10 dagar! Det tog så lång tid att ploga vägarna där skolbussarna gick, vad gjorde de, skottade för hand???

0 Comments:

Post a Comment

<< Home