Saturday, November 19, 2005

Oskars trick

De senaste två dagarna har jag fått hämta Oskar från skolan för han har haft ont i en tand. Underligt nog slutar det göra ont så fort han kommer hem, och sedan dyker det inte upp igen förrän han ska sova.... Vad Oskar kommit på är att om han har ont någonstans måste jag hämta hem honom, tre gånger har det hänt de senaste två veckorna. Så igår satte jag honom på diet, om man har ont i en tand (eller rättare sagt tandköttet, det är en 6-års tand på väg upp), så får man bara äta mjuka saker, så ingen chips igår kväll. Och fantastiskt! Dieten fungerade, han säger nu att tanden inte gör ont längre.

Förutom detta så sitter jag här och väntar på Fredrik som är ute och jagar. Han och grannen stack kl.5 imorse, det är flera minusgrader ute och de har inte hört av sig, kanske de har frusit fast i sina "tree stands" någonstans inne i skogen.... För det kan väl inte vara så att de faktiskt har skjutit ett rådjur äntligen....

Och hur gick det med min Java då? Jo, hittade en bok "Teach yourself Java" som jag nu läser. Konstigt, jag läser och tycker att det verkar jättelätt, och sedan försöker jag lösa en övning. och gör helt fel... Precis som mina studenter.... Iallafall, jag kan nu skapa enkla objekt och göra lite loopar etc. Och skriva 15-raders program, efter två dagar, så om ett par år kan jag nog förstå ett helt simuleringsverktyg...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home