Monday, November 07, 2005

Lunchpengar och Harry Potter

Idag ringde de från skolan och sa att jag fick hämta Oskar för han klagade på ont i nacken. Det gjorde han visserligen igår också, men man kan tycka att det inte kan göra så ont om det går att hoppa studsmatta samtidigt. Iallafall, verkar som han fått nackspärr, kan det vara brottningen med Filip eller studsmattehoppandet med grannarna...?

När jag hämtat honom och var på väg hem insåg jag att Filip inte hade några pengar kvar på sitt lunchkonto. Här betalar man för skollunchen, $1.75 per dag. I förra veckan skickade de en varning om för lite pengar, och nu har jag alltså glömt att skicka med en check. Dålig-mamma-samvetet slog till direkt. Så tillbaka till skolan igen, och prata snällt med receptionisten så att hon lämnade pengar till Filip så han fick lite lunch. Här får man inte gå in i skolan utan att passera en reception, precis som på ett företag. Tycker jag är bra, Sverige skulle behöva lära sig lite säkerhetstänkande av USA. Ingen risk här att obehöriga finns inne på skolan.

Sedan har jag spenderat eftermiddagen med att spela ifatt mig i Harry Potter. Känns lite roligt när man har en 5-åring som talar om hur jag ska göra... Sedan kunde jag iallafall hjälpa Filip med ett ställe där han fastnat. Tur att jag har en del dataspelserfarenhet, så att jag kan imponera på barnen ibland (iallafall i barnspelen...)!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home