Wednesday, November 16, 2005

Java

Idag har jag insett att tiden har gått ifrån mig, jag är helt omodern vad det gäller mina programmeringskunskaper, på min tid lärde vi oss Pascal, idag är det C++ eller Java som gäller. Och nu ska jag använda ett simuleringsprogram skrivet i Java, visserligen ska jag ha två exjobbare som gör jobbet (från Sverige faktiskt), men det hade ju varit roligt att förstå vad de gör. Så nu har jag bestämt mig för att lära mig Java, så imorgon bär det iväg till bokhandeln. Ska väl kunna hitta någon bok typ "Java for Dummies" som passar mig.... Får se hur det går, det var ett tag sedan jag programmerade, det är fördelen med att ha disputerat, man slipper liksom göra jobbet själv, det har man doktorander och exjobbare till. Själv ska man bara sitta och tänka ut nya saker och lösningar (och helst problemen också) :-) .

0 Comments:

Post a Comment

<< Home