Wednesday, October 19, 2005

Shopping

Idag har jag varit och shoppat kläder. Jag behöver något mer än slitna jeans nu när jag jobbar, även på universitetet är folk klädda lite bättre än i Sverige. Iallafall, att hitta kläder här har inte varit så lätt. Jag saknar MQ, Sisters och Vero Moda, snygga kläder till bra pris. Här är de flesta damkläder i en av följande tre kategorier:
1. Tonårskläder,
inget för mig.
2. Hemmafru-kläder,
=lössittande jeans och shorts + stora t-shirts, inte heller något för mig.
3. Kontorskläder,
= dräkt och strukna skjortor eller knytblus, inte heller något för mig.

Hmm, så det har blivit en del letande efter "svenska" kläder. Men nu har jag iallafall hittat ett par affärer med snygga kläder, tyvärr ganska dyra såklart!

Fast det är klart, Levis jeans kostar 30$ = 220kr styck så man ska inte klaga på allt...

OCH så har jag köpt ett par riktiga amerikanska Frye boots, enligt Amelia det hippaste man kan ha just nu i Sverige... :-) JÄTTE-dyra i Sverige, lite mindre jättedyra här (skiljer faktiskt 700kr).

Och, ja, Fredrik har fått skaffa sig en uppsättning "manager"-kläder, för här kan en chef inte vara klädd hur som helst. Han kommer att chocka alla i Sverige när han kommer hem....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home