Saturday, October 08, 2005

Lördagskul

Lördag morgon, och det har regnat sedan i torsdags. Det är visst resterna av Tropical storm Tammy som inte vill flytta på sig. Här är ingen beredd på regn, barnen har inga regnkläder och alla uteaktiviteter blir alltid inställda så fort det är lite dåligt väder. Först när vi flyttade hit så verkade det heltokigt, "Va, går barnen aldrig ut när det är dåligt väder, när ska de då komma ut på vintern?, tänkte man som svensk. Fast sedan lärde jag mig ju att det sällan är dåligt väder här någon längre stund, samt att när det regnar så regnar det ordentligt. Inget svenskt duggregn är inte, utan riktiga hällregn som dränker allt. Så nu har jag blivit amerikaniserad och mina barn har inte heller regnkläder (fast stövlar har de, det fick vi köpa i somras i Sverige).

Förutom detta så ska jag och Fredrik på cocktailparty ikväll, utan barn. Vi har skaffat oss en barnvakt, det är grannens 12-åriga son som sitter barnvakt hos oss ganska ofta nu. Här måste alla som vill jobba som barnvakt först gå en barnvaktskurs och skaffa sig en "babysitter license". På kursen lär de sig första hjälpen, byta blöjor och ringa 911 (larm). Ganska bra faktiskt. Så nu kan jag och Fredrik äntligen få göra saker själva utan barnen, känns bra. Fast än så länge inte för lång tid eller för sent, för Steven är ju bara 12 och får bara sitta barnvakt när hans föräldrar är hemma. Men det känns bra eftersom de bor så nära om det skulle hända något. Vad tycker barnen då? Jo, de älskar Steven och skulle nog vilja bli passade av honom varje dag...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home