Sunday, October 09, 2005

Ormklappning

Söndag kväll, och det är fortfarande grått och regnigt ute, väldigt ovanligt, känns ju som att vara tillbaka i Sverige. Dessutom är jag förkyld vilket inte gör saken bättre...

Iallafall, cocktailpartyt var en stor succe, skönt att kunna göra något utan barnen. Fast för oss, som är vana vid att kunna stanna uppe länge på fester eftersom barnen är hos våra föräldrar, kändes det lite konstigt att gå hem redan 21.30 för att avlösa barnvakten. Vi hittade tre mycket trötta pojkar i soffan, alla somnade snabbt efter det tror jag. De hade under fyra timmar ätit både pizza, chokladpudding, chips, ostbågar, godis samt druckit läsk, spelat spel och sett på TV. Inte konstigt de var trötta...

Idag har vi haft en ovanligt hektisk söndag. Det började med att jag och Filip gick i kyrkan faktiskt. Han behöver gå i söndagskola två gånger för att få ett märke på sin väst i AWANA. Jag följde med och fick höra en predikan om 5:e budordet (alltså att man ska hedra sin mor och far). Det gick ut på att barn ska lyda sina föräldrar typ. Ok, tills predikanten sa "So or mission as parents is to raise a generation of obedient children". Hmm, jag såg framför mig en generation av "robotar" som lyder alla vuxna blint. Enligt grannen hade jag lite väl mycket fantasi, det var inte riktigt så han menade. Mer som "Supernanny", alltså att barn ska lyda de regler familjen har hemma. Så det blir väl till att få barnen att göra det (och Fredrik, det är inte bara barnen som tycker om att äta vid datorn...).

Efter kyrkan var det barnkalas, på Natural Science Museum. Barnen fick lära sig lite om dinosaurier, OCH klappa 1 orm, 1 alligator, 1 ödla samt kackerlackor! Och sedan leta fossiler och äta tårta. Det finns mycket roliga ställen att ha barnkalas på här.

Nu är jag hemma och tar det lugnt, barnen är på AWANA i kyrkan och Fredrik är med grannen och jagar igen. Får väl se vad de kommer hem med denna gången, förra gången såg de inte ens en ekorre....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home