Monday, October 24, 2005

Gravlax och spöken

Idag har det hänt två roliga saker. När jag var och handlade på Kroeger så hittade jag plötsligt "Scandinavian Grav Lax"! Jag var tvungen att köpa ett par paket och stoppa i frysen. Vet inte om den faller amerikanerna i smaken, så det gäller att köpa medan den finns. Jag har gjort gravlax själv här ett par gånger, det är ju lätt, men man måste tänka på att man vill ha det två dagar innan man egentligen vill äta det...

Sedan har jag och barnen varit ute och spökat lite. Halloween närmar sig ju och här finns det ett slags spök-kedjebrev. Man går till ett hus, lägger ett speciellt brev och lite godis utanför dörren och sedan ringer man och springer sin väg. Den som på detta viset blivit "BOOed" ska sedan upprepa prodeduren hos två andra. Himla kul, fast jag aldrig sett två så mörkrädda spöken som de jag hade med mig ikväll.... Gissa om ni som bor på Annehem kommer att bli BOOed nästa Halloween!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home