Sunday, June 25, 2006

Veckorapport

Oj, 5 dagar sedan jag skrev på bloggen, kanske för att det inte händer så mycket just nu...

Iallafall, under veckan har två flyttfirmor varit här och estimerat vårt flyttgods. Hmm, verkar som om vi köpt på oss lite under tiden här, vi överskrider den volym som Sony Ericsson betalar för....

Oskar och Filip går på Summer Camp. Efter flera dagars arga miner när jag försökte hämta dem i rimlig tid på eftermiddagen, ska jag nu i fortsättningen hämta dem efter kl.17. För annars hinner de inte göra hela dagsprogrammet... Och inte vill de till poolen heller, så jag får väl gå dit själv... Ja, och så har de varit på cooking class, de lärde sig grilla marshmallows, och detta innebär nu enligt dem att de kan laga all mat, så jag ska i fortsättningen lämna middagen till dem! Idag hjälpte de iallafall till med att laga tacos, och hävdade sen att maten smakade MYCKET bättre nu när DE hade lagat den.

Jag har varit hos kiropraktorn och hos reumatologen. Reumatologen sa som tur var att det inte var något fel på mina leder (ingen reumatism alltå), fast han kunde förstås inte tala om varför de gör ont. Ålderskrämpor kanske... Skickade iväg Fredrik till kiropraktorn också. Orättvist, efter alla hans vurpor med motorcykeln borde han ha en mycket sämre rygg än mig, men såklart, det hade han inte... Fast nu är han också fånge hos kiropraktorn. Jag tror att man blir beroende av det när man väl börjat, och det vet de mycket väl om...

Ja, och så var det midsommar. Vi svenskar firade förstås, fast i lördags. Med sill och snaps och midsommarstång. Även om det var lite väl varmt för midsommar, 35 grader och tropisk fuktighet. Vi hade satt upp en svensk flagga på gräsmattan så att alla amerikaner skulle veta var galningarna som hoppade runt en stång kom ifrån... Höjdpunkten på festen blev när en polisbil kom förbi och polisen hävdade att "This land is already claimed". Det visade sig att han mest körde runt och han visade sedan glatt upp bilen med sirener och allt för alla barn (i alla åldrar). Klagade inte ens på våra ölflaskor (i NC är det förbjudet att dricka sprit "in public").

0 Comments:

Post a Comment

<< Home