Thursday, June 01, 2006

Glass = Bra karaktär?

I skolan jobbar man här mycket med att ge barn en bra karaktär (närmaste ordet jag kan komma på i svenskan). Varje månad har ett tema och det är meningen att man ska diskutera detta med sina barn (som god amerikansk hemma-mamma). Har jag gjort det? Nä, såklart inte, för vilken svensk mamma gör det...? Iallafall, det har varit teman som: Kindness, responsibility, courage, integrity, self-discipline, respect och good judgement. Allt för att barnen ska bli goda amerikanska medborgare...

Nu har detta avslutats för året och slutmottot är "Character counts". Vi har såklart fått en dekal att sätta på bilen och barnen har fått en kupong som belöning. Kupongen ger en gratis glass på McDonalds! Så vad ger det för bild av att "Character counts" kan man fråga????

Iallafall, igår åkte vi till McDonalds och hämtade glassarna (20 min i bil för att hämta två glassar värda 1$...). Oskar har tjatat sedan han fick kupongen förra veckan såklart...

Oskar: Mamma, jag vill ha chokladglass.
Mamma: Man får vad man får, den är gratis.
Oskar: Jaha. Men kan jag få den i en strut?
Mamma suckar
Barnen får sina glassar, vaniljmjukglass i strut.
Filip: Men Oskar, en sån får du inte äta, du bara kladdar (Oskar kan inte äta mjukglass).
Oskar: Man får vad man får!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home