Sunday, June 18, 2006

Veckorapport

Ja, vi överlevde Alberto. Och Hurricanes verkar ha tagit slut...

Barnen har varit hemma hela veckan, skolan är slut. Nu är vi trötta på det så imorgon börjar de på summer camp. 4 veckors fritids kort sagt. 1200$ kostar det... Ja, det finns vissa saker som är bättre i Sverige, barnomsorg tex.

Jag tillbringar mina dagar hos kiropraktorn och läkare. Det visade sig att ryggen är helt sned och så ska jag kolla upp mina leder. Kroppen har helt fallit samman nu lagom inför 40-års krisen... Fast kiropraktorn har verkligen hjälpt! De flesta svenskar vi känner här går till kiropraktorn, det betalas nämligen en del av sjukförsäkringen. Och här är de som vanliga läkare + kiropraktor. De gör en ordentlig undersökningen av ryggen med röntgen och allt. Och så klart, går man dit så hittar de fel. De ska ju tjäna pengar också... Fast i mitt fall kunde jag se själv på röntgenplåtarna att det nog inte var konstigt att jag hade ont i ryggen. Så nu är det kotknäckning som gäller 3 dagar veckan.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home