Tuesday, March 28, 2006

Spring Break

Det är spring break (typ: vårlov) här denna veckan. Eftersom Fredrik är i Sverige och alla kompisar bortresta såg jag inte fram emot att ha barnen hemma hela veckan. Så jag satte dem i vårlovs-läger. Eller Spring Camp som det heter här. Hela veckan tillbringar barnen dagarna på en Taekwondo-klubb och lär sig både lite Martial Art och busar med andra barn. Både Filip och Oskar har länge velat lära sig Karate, men Taekwondo fick duga. Det är för dyrt för dem att träna det här, som svensk har jag svårt för att betala 120$ i månaden per barn för att de ska få träna två gånger i veckan. Nä, det får vänta tills vi flyttar tillbaka till Sverige, tacka vet jag svenska ideella idrottsföreningar.

Iallafall, efter första dagen igår var Filip nöjd och glad. Oskar var helt slut och bröt ihop i bilen. "De puttade mig och så fick jag ont i tårna" var hans recension av dagen. Imorse var det lite bättre, men det märks att Filip är 8.5 år och Oskar bara 6. Han fick komma hem lite tidigare idag och vila lite.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home