Saturday, March 25, 2006

Skolmat

Lördag morgon, +4 och lätt regn, Oskar har fotbollsmatch kl.08.00, KALLT! Vart tog våren vägen???

I veckan åt jag lunch med mina barn på skolan. Det är en bra sak med skolan här, föräldrarna kan äta lunch med sina barn. Inte för att de pratar så mycket med mig, men de verkar uppskatta att jag är där... De barn som inte vill köpa mat i skolrestaurangen kan ha lunch box med sig. Vad packar amerikanska föräldrar ner där då? Ja, inte svenska klassiska ostmackor iallafall. Nä, amerikanska barn är uppfödda med PBJ sandwich, där PBJ = Peanut Butter & Jelly, allltså jordnötssmör och sylt. Och äter de inte det så är matlådan fylld med kex och chips. Verkligen en fin mathållning... Jag kör iallafall svensk tradition och låter barnen äta skolmaten. Den är faktiskt riktigt bra för att vara amerikansk, fast allt är förstås "finger food" och grönsakerna kan man hoppa över, men barnen tycker om den.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home