Tuesday, April 18, 2006

Söndag: Daytona Speedway


Ha, vi har åkt på Daytona Speedway, ursprungsarenan för Nascar! Och kört på Daytona Beach med bilen! Det var coolt!

Vi började morgonen med ett dopp i vågorna (iallafall barnen). 5 minuter senare kommer en amerikan springande och skriker att det är hajar vid stranden. Jag tittar, och denna gången var det faktiskt sant! Ett helt stim med småhajar simmar inne vid stranden. Jag ropar på barnen att de ska komma in, de kommer och jag förklarar att det finns hajar och att de måste komma upp. Dagens Oskar-citat: "Varför...?" Barnen fick hoppa i poolen istället, och jag fick titta på hajar, kul att ha fått se dem "in the wild...".

På eftermiddagen åker vi mot Savannah, Georgia. Kvällen avslutas med en promenad vid floden, och en middag på ett micro-bryggeri. God mat och öl! När man går i Savannah känns det verkligen som "Borta med vinden" eller "Stekta gröna tomater". Det är riktiga södern!

Här en bild på mina tre pojkar som står på vinnar-podiet på Daytona Speedway.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home