Friday, December 16, 2005

Trötta mamman forts..

Den trötta mamman överlevde gårdagen och nattade barnen tidigt. Hon var rädd att lillebror också skulle bli magsjuk och pratade därför med honom vid läggdags:

Mamma: Hur mår du nu?
Lillebror: Inte så bra, det känns inte så bra i huvudet. Host, host...
M: Ok, du kan få medicin för det.
L: Ja, jag behöver de lila tabletterna, de hjälper.
M: Ok, du kan få en sån. Hur är det med magen.
L: Inte så bra, jag har ont i magen.
M: Här har du en hink om du ska kräkas.
L: Jag vill ha en lila tablett till, det hjälper.
M: Nä, tyvärr hjälper inte Alvedon mot ont i magen.
L: Men jag har ont i benet, kinden och armen också. Och så hostar jag, kan jag få den gula hostmedicinen?

Trötta mamman orkar inte mer, ger lillebror två lila tabletter, massor av hostmedicin, och hoppas på det bästa. Och natten var lugn...

På morgonen får lillebror vara hemma för han hostade så mycket kvällen innan. Storebror blir då jätteeländig, och gråter om att han minsann också är sjuk. Trötta mamman ger sig och låter båda barnen var hemma från skolan. En timme senare håller de på att slå ihjäl varandra i vardagsrummet och frågar när skolbussen kommer så att de kan leka med sina kompisar....

Tur att pappan kommer hem i natt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home